Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
LMA – proiect european
ERASMUS+ (Call 2020 Round 1 KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA203 –
Strategic Partnerships for higher education Form ID: KA203-CEABF77B)
Project website: https://brandygame.eu/

BrandY Project meeting 5
Universitatea din București- partener activ în proiectul european Erasmus +
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
(2020-2023)
În luna octombrie, 2022 (20 și 21 octombrie, hibrid), Universitatea din București a fost reprezentată de prof. dr. Magdalena Iordache-Platis, prof. dr. Diana Ioniță și prof. dr. Răzvan Mihail Papuc la a cincea întâlnire în cadrul proiectului Erasmus + cu titlul Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY).
Proiectul este coordonat de University of Economics, Katowice, Polonia și include unsprezece parteneri din universități de prestigiu precum: University of Economics, Katowice (Polonia), Université Savoie Mont Blanc (Franța), Budapest Gazdasagi Egyetem (Ungaria), Universitatea din Bucuresti (România), Universitaria San Pablo-CEU- Universidad CEU Cardenal Herrera (Spania), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgia), Universidad de Leon (Spania), Università degli Studi di Trento (Italia), Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Elveția), Bauhaus-Universitaet Weimar (Germania).
Agenda evenimentului a inclus finalizarea produselor finale ale proiectului: Book, e-Book, platforma IT, ghidul de utilizare a platformei (pentru profesori și pentru studenți).
Echipa Universității din București a prezentat activitățile de diseminare a proiectului și contribuția echipei la următorul Program Intensiv care va avea loc la Bruges, in noiembrie, 2023.
Proiectul se va finaliza în luna iunie, 2023, așadar această întâlnire a fost semnificativă pentru a identifica ecventualele probleme și a găsi soluțiile adecvate.
Accentul a fost pus, acum, pe platforma IT ca instrument de planificare, implementare și evaluare a întregului proces de predare/învățare.
Interdiciplinaritatea proiectului se adresează mai multor beneficiari: pe de-o parte studenții (procesul de învațare și șansele la angajare) și profesorii (dezvoltarea unui curriculum online, folosind acest model inovativ de predare), pe de altă parte angajatorii și instituțiile publice dornice să angajeze tineri din spațiul european, experți în marketing din spațiul european.
Întreaga echipă a contribuit cu idei și șoluții eficiente, menite să asigure succseul întregului demers.
“The European Commission is not responsible for the content of this publication”
“More information about the Erasmus+ programme: www.oph.fi/erasmusplus„.
Comunicat de presă
University of Economics in Katowice – host of the third Intensive Programme of the Erasmus + project
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
(2020-2023)
From the 9th until the 13th of May, 2022, University of Economics, in Katowice has hosted in the third Intensive Programme of the Erasmus + project, Experiential education. Interactive/ /Intensive course of European brand management (brandY).
The event reunited teachers from prestigious European universities, such as Université Savoie Mont Blanc (Franțce),), Universitaria San Pablo-CEU- Universidad CEU Cardenal Herrera (Spain), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgium), Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Switzerland) who monitored 24 students from Budapest Business School, Howest University of Applied Sciences, Universidad CEU Cardenal Herrera, Università degli studi di Trento, University of Economics in Katowice (Poland).
For five days, teachers and students contributed to the development of an e-learning platform meant to provide an interactive experience to the users and allow students to perform educational tasks around brand management.
The practical activities have been complemented by several theoretical lectures delivered by the teachers from which we select:
- Lecture on the purpose of the platform (Marta Grybś-Kabocik & Sławomir Smyczek)
- Branding from a business POV (Judit Papp & Francisco Suay Perez)
- Workshop IT and Business (Thijs Martens & Frédéric Vlummens)
- Branding from a business POV (Francisco Suay Perez)
In international teams, the participating students have worked hard in order to apply the theoretical input onto the IT platform, creating activities and solving problems. In the end, each team presented, in front of their peers and the panel of teachers, their reports on the entire session, identifying their strengths and weaknesses, providing ways of solving the tasks and showing their ingenuity in providing solutions.
The final outcome was a very complex package of good experience, of sharing ideas, of harmonizing the problems with solutions, within an international framework.
All in all, the IP activities and workshops provided the necessary resources and information for the design of a virtual platform as an instrument of teaching/learning the brand management within an international framework:
“The European Commission is not responsible for the content of this publication”
“More information about the Erasmus+ programme: www.oph.fi/erasmusplus„.
BrandY Project meeting 4
PM4 online meeting took place on the 18th of March, having the following points included in the agenda:
- Detailed presentation of WPs working progress (project leaders)
- Preparation of the next IP: Katowice, May, 2022
- Management and finance: Interim report
Comunicat de presă
Universitatea din București – participare la al doilea Program Intensiv în cadrul proiectului european Erasmus +
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
(2020-2023)
In perioada 22-26 noiembrie, 2021, prof. dr. Diana Ioniță, membră în echipa condusă de doamna prorector, prof.dr.Magdalena_Iordache- Platis, a participat la a doilea Program Intensiv în cadrul proiectului Erasmus +, cu titlul Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY), organizat de Howest University of Applied Sciences, Bruges, Belgia.
Programul Intensiv a reunit 12 profesori și 17 studenți de la universități prestigioase din Europa, precum University of Economics, Katowice (Polonia), Université Savoie Mont Blanc (Franța), Universitatea din Bucuresti (România), Universitaria San Pablo-CEU- Universidad CEU Cardenal Herrera (Spania), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgia), Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Elveția), Bauhaus-Universitaet Weimar (Germania).
Pe parcursul a cinci zile, au fost organizate ateliere de lucru cu scopul de a furniza numeroase resurse și informații necesare proiectării unei platforme- a virtual game- instrument de învățare/predare a managementului de marcă:
- Drive brand growth with meaningful innovation’, KANTAR
- Brainstorm about tokens and gamification (Sabine Emad & Marta Grybś-Kabocik)
- Workshop Customer Journey (Stéphane Ganassali)
- Workshop Fashion Design App (Lieven Theys & Frédéric Vlummens)
- Empathy Map:(Diana Ioniţă) Continuation Workshop Loyalty (Sławomir Smyczek)
In paralel, studenții prezenți, alături de 39 de studenți de la Masteratul Cultura și Limbajul Organizațiilor Europene Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, UB) și 9 studenți de la Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Elveți, .au lucrat intens, online, pentru a citi și a complete un chestionar referitor la cele șase capitole ale cărții – un alt produs final al proiectului, support al platformei virtuale- remarcile lor fiind folositoare autorilor acelor capitole pentru versiunea finală.
Evenimentul a avut un impact enorm, fiind primul care a avut loc loc fizic, astfel încât comunicarea și colaborarea între participanți a fost fructuoasă, activitățile de lucru, alături de cele organizate de gazde (tur al orașului, vizite la muzee, masa festivă etc) reușind să confere o atmosferă de normalitate, atât de mult așteptată.
“The European Commission is not responsible for the content of this publication”
“More information about the Erasmus+ programme: www.oph.fi/erasmusplus„.
BrandY Project meeting 2
BrandY Project meeting 2 took place on the 15th of April, 2021.
The discussions were organized on two levels: what has been done so far, what is to be done in the near future.
The main issues referred to the main activities between September 2022-April 2021, as follows:
- brandY financial and management issues .
- First IP (pre) brandy.
- .Detailed presentation of WPs working progress (project leaders):
- WP1 : E-book chapters include all required and relevant theoretical knowledge, exercises, quizzes and multimedia resources like web pages and videos
- WP2 : Learning Instrument Guidelines and Procedures (2)- is made of three main components: the instructor and the participant guides, and the simulation dashboard.
- WP3 : IT Platform (3)
- An e-learning platform is to be developed that delivers an interactive experience to the users and allows students to perform educational tasks around brand management.
- WP 4: Communication and Dissemination
Comunicat de presă
WP2 meeting March 24_2021
BrandY INTENSIVE PROGRAMME
Comunicat Adunarea generala a ANLEA AILEA
Pe 15 ianuarie, 2021, a avut loc Adunarea generală a Association Nationale des Langues Etrangères Appliquées/ Association Internationale des Langues Etrangères Appliquées (ANLEA/AILEA)- online- prezidată de profesor Amy Wells, Universitatea de Caen, Normandie, Franța.
Universitatea din București (partener al ANLEA/AILEA din 2008) a fost reprezentată de profesor dr. emerit Diana Ioniță, membru în comitetul director al Asociației AILEA.
Lucrarile s-au axat îndeosebi pe bilanțul evenimentelor derulate în perioada 2019-2020 de către cele 47 universități din Franța, alături de cele 9 universități din Africa, Europa, America de Sud, Rusia.
Doamna prof. dr Diana Ioniță a evidențiat activitatea secției Limbi Moderne Aplicate și a Masteratului pe care îl coordonează, Cultura și Limbajul Organizațiilor Europene, ambele prezente în două proiecte europene: proiectul european Erasmus + Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)(2020-2023), coordonat de University of Economics, Katowice, Polonia (echipa Universității din București are ca director pe prof. dr Magdalena Iordache-Platis) și proiectul European, coordonat de Prof. Felipe Moreno de la Alicante University, Spania, având drept obiect de cercetare un studiu asupra turismului în perioada 2019-2020, subiecții fiind persoane între 49 și 65+ ani.
Primul proiect presupune, pe lângă elaborarea unui manual (e-Book), proiectarea unui joc ca instrument de predare online; cu stagii de program intensive în cadrul cărora studenții, alături de celelalte zece universități partenere, vor participa la testarea și perfecționarea acestui instrument educațional.
Al doilea proiect, pe lîngă chestionare către subiecții din Finlanda, Franța, Belgia, Polonia, România, Germania, Ungaria, va avea ca produs final publicarea unui articol (în colaborare cu prof. dr Magdalena Iordache-Platis) în volumul aniversar la împlinirea a 25 de ani de la fondarea Consoțiului European DUKENET (la care universitatea noastră s-a afiliat în 2009).
Work Package 2 – Team Meeting 14 January, 2021
Work Package 3 – Team Meeting 5 January, 2021
2021: a new year, a new beginning, a new age of creative ideas, practical solutions, exchange of opinions – all this for our project: IP-BrandY.
The best example: Work Package 3 fruitful meeting on the 5th of January preparing the layout of the IT platform to be developed in March, during the first IP week.
November 2020
The month of November is dedicated to Work Packages Meetings.
Today, WP 1 members met and discussed the teaching material outcome: the e-Book as an innovative product providing teaching materials, assessment tools, requirements, policies and procedures, and resource materials- such a useful resource to be used by any peer institution.
BrandY – First meeting reuniting experts from prestigious universities.
What a perfect framework meant to start the activities regarding the project final products: e-Book, IP platform, teaching input, a game as an online teaching instrument as well as the dissemination process.
Comunicat de presă
Descărcați versiunea PDF AICI.
Universitatea din București – prezență activă la primul eveniment organizat în cadrul proiectului european Erasmus +
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
(2020-2023)
În zilele de 22 și 23 octombrie, 2020 Universitatea din București a fost reprezentată de prof. dr. Magdalena Iordache-Platis și prof. dr. Diana Ioniță la prima întâlnire (online) în cadrul proiectului Erasmus +, cu titlul Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY).
Proiectul este coordonat de University of Economics, Katowice, Polonia și include unsprezece parteneri din universități de prestigiu precum: University of Economics, Katowice (Polonia), Université Savoie Mont Blanc (Franța), Budapest Gazdasagi Egyetem (Ungaria), Universitatea din Bucuresti (România), Immanuel Kant Baltic Federal University (Federația Rusă), Universitaria San Pablo-CEU- Universidad CEU Cardenal Herrera (Spania), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgia), Universidad de Leon (Spania), Università degli Studi di Trento (Italia), Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Elveția), Bauhaus-Universitaet Weimar (Germania).
Componenta internațională valorifică experiența și creativitatea tuturor partenerilor implicați, contribuind astfel la realizarea produselor finale, respectiv: 1) e-Book conținând materiale didactice, instrumente de evaluare, politici și proceduri , alături de un bogat pachet de alte resurse didactice; 2) ghiduri cu instrucțiuni pentru studenți si profesori cuprinzând regulile jocului ca instrument de predare online; 3) platforma IT ca instrument de planificare, implementare și evaluare a întregului proces de predare/învățare; 4) Diseminarea ca mijloc de promovare a produselor finale ale proiectului.
Originalitatea proiectului constă în combinarea armonioasă a teoriei cu practica în sfera managementului de marcă. Platforma dezvoltată va fi un instrument interactiv care va permite accesul studenților la numeroase resurse de învățare: cursul, e-Book, e-Book, materiale video, puzzles, quizzes, ghiduri cu instrucțiuni practice etc.
Scopul întâlnirii din octombrie, 2020 a fost acela de a evidenția principalele pachete și grupuri de lucru, desemnarea responsabilităților pentru fiecare dintre participanți și stabilirea unui calendar de lucru (întâlnirile transnaționale și sesiunile de program intensiv).
Beneficiarii acestui demers sunt pe de-o parte studenții (procesul de învațare și șansele la angajare) și profesorii (dezvoltarea unui model inovativ de predare și crearea de conținuturi de predare atractive în domeniul managementului de marcă), iar pe de altă parte, angajatorii (din mediul privat sau public) dornici să angajeze tineri din spațiul european, experți în marketing și management de marcă.
Spiritul de echipă, profesionalismul, schimbul de experiență între partenerii implicați în acest proiect oferă un cadru interdisciplinar de lucru. Toate acestea, precum și implicarea profesorilor cu experiență în diverse domenii, a cercetătorilor și a experților în marketingul internațional conferă proiectului un nivel ridicat de valoare așteptată a rezultatelor finale.
“The European Commission is not responsible for the content of this publication”
“More information about the Erasmus+ programme: www.oph.fi/erasmusplus„.
Project description
Descărcați versiunea PDF AICI.
Erasmus + project
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY)
Project no. 2020-1-PL01-KA203-081852
2020-2023
Project description
Experiential education. Interactive/Intensive course of European brand management (brandY) is an Erasmus+ project with the main objective to design, implement and test an innovative experiential learning instrument to train management (more specifically marketing) students for their better employability. Team spirit, professionalism, the exchange of experience between the 11 partners involved in this endeavor provide the project with an interdisciplinary working framework reuniting professors with expertise in various fields, researchers, students and experts in international marketing, brand management, new technologies and gamificication. The result of the project will be the experiential based, interactive IP study module from the area of international brand management. It will use the game based scenario to increasing the effectiveness of teaching and involvement of the students. It will be available on internet platform together with the support. The teaching module BrandY will strongly impact the teaching the brand management strategies giving the students and teachers possibility to improve the skills needed on the job market.
The specific goals of the project are:
- To introduce the concept of game based experiential teaching as a way to increase the competences of the students and for a better employability
- To improve the academics’ teaching skills and competences in marketing
- To increase the knowledge of the students in area of international brand management but also intercultural management
- To invite the SMEs to be part of university programme development
- To increase mobility of the students from the partner universities, both during the project but also due to dissemination the project outputs.
- To enlarge the international cooperation among the partner universities.
Project activities:
The main activities undertaken in the project are described according to 4 work packages
WP 1: Developing innovative and interactive teaching materials and content.
WP 2: Learning Instrument Guidelines, Procedures and Handbooks for students and teachers to easily implement the course into their practice.
WP 3: IT platform and interactive game dashboard – gamification of the teaching materials.
The beneficiaries of this project are on the one hand the university students (in terms of learning and chances of employability) and teachers (in terms of developing an online curriculum using this new model of online teaching/learning brand management), on the other hand employers and public institutions interested in employing young European brand management experts.
Partners:
University of Economics in Katowice, Poland is the leader of this international project. The consortium is composed of eleven partners from prestigious higher – education institutions: Université Savoie Mont Blanc (France), Budapest Gazdasagi Egyetem (Hungary), Universitatea din Bucuresti (Romania), Immanuel Kant Baltic Federal University (Russian Federation), Universitaria San Pablo-CEU-Universidad CEU Cardenal Herrera (Spain), Hogeschool West-Vlaanderen Howest (Belgium), Universidad de Leon (Spain), Università degli Studi di Trento (Italy), Haute École Specialisée de Suisse Occidentale (Switzerland), Bauhaus-Universitaet Weimar (Germany) and University of Economics in Katowice (Poland).
Contact:diana.ionita@ll.sunibuc.ro
Disclaimer to be added at every publication made by our consortium:
„The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.”
The disclaimer is available in other languages here: https://eacea.ec.europa.eu/about-eacea/visual-identity-and-logos-eacea/erasmus-visual-identity-and-logos_en