Selectează o Pagină

Admitere Masterat 2025

NOU! Lista locurilor disponibile în sesiunea septembrie 2025

Lista programelor și modalităților de admitere 2025

Admitere candidați non-UE / Admission for Non-EU candidates

Informații despre programele de masterat ale FLLS Informații despre Masteratul Didactic

Contact: master@lls.unibuc.ro

Admiterea are loc anual în două sesiuni, în lunile iulie și septembrie. Pentru anumite programe (indicate în lista de mai sus) va exista o preadmitere în luna mai.

ADMITERE SEPTEMBRIE 2025

5 – 10 SEPTEMBRIE: ÎNSCRIERI

Etapa 1 (online) 5-10 septembrie: preînscriere pe platforma admiterii (vedeți instrucțiunile de acces);
Etapa 2 (fizic) 6-10 septembrie: depunerea dosarului la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș, sala „British Cultural Studies”, et. 1), program 10:00-14:00.

11 – 14 SEPTEMBRIE: PROBE DE CONCURS – AICI

15 SEPTEMBRIE: AFIȘAREA REZULTATELOR INIȚIALE – AICI

16 – 18 SEPTEMBRIE: CONFIRMĂRI ȘI RETRAGERI

Program
16.09-18.09, în intevarlul 10:00-14:00 (Pitar Moș, sala „British Cultural Studies”, et. 1)

Confirmarea locului se efectuează online – prin completarea FORMULARULUI – dacă și numai dacă dosarul dv. conține toate actele necesare în original. În caz contrar, trebuie să vă prezentați la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș) cu actele în original, pentru completarea dosarului.

Confirmarea locului este însoțită de semnarea contractului de studii (online – sau fizic) și de achitarea taxei de înmatriculare de 50 RON (online sau la casieria din Pitar Moș cu cardul). Atenție, prin decizia Senatului Universității din București, taxa de înmatriculare este nereturnabilă.

Contractul de studii se descarcă de la acest link, se completează și se semnează în format electronic. Pentru deschidere, completare și semnare folosiți versiunea actuală a Adobe Acrobat.

Dacă v-ați înscris la concursul de admitere cu mai multe opțiuni de programe, trebuie să vă exprimați alegerea pentru fiecare dintre ele. 

Retragerea definitivă din admitere se efectuează exclusiv online – prin completarea FORMULARULUI – dacă nu aveți acte originale în dosar. În caz contrar, trebuie să vă prezentați în persoană la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș).

25 SEPTEMBRIE: AFIȘARE REZULTATE DEFINITIVE (preadmitere+iulie+septembrie) AICI

 

Cazarea la cămin

Candidații care doresc să primească un loc la cămin în anul universitar 2025-2026 trebuie să completeze formularul de cazare (informații AICI) până la data de 9 septembrie, chiar dacă nu au fost încă admiși! Candidații care nu vor fi admiși sau nu vor confirma locul la masterat vor fi excluși automat din listele de cazare.

CONTACT

În perioada admiterii, ne puteți contacta la adresa master@lls.unibuc.ro.

În atenția absolvenților din promoția actuală (2025)

‼️ În atenția absolvenților din promoția septembrie 2025 de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine: vă așteptăm la sediul facultății de pe strada Pitar Moș nr.7-13, pentru a vă înscrie pentru ciclul de masterat încă dinainte să obțineți adeverințele de finalizare a studiilor. Dacă ați promovat examenele de licență puteți solicita de la secretariat o adeverință simplă, emisă pe loc care să ateste acest fapt.

‼️ În atenția absolvenților din promoția septembrie 2025 de la alte instituții de învățământ: vă așteptăm la înscrierile pentru ciclul de masterat încă dinainte să obțineți adeverințele de finalizare a studiilor. Dacă ați promovat examenele de licență puteți completa la comisia de admitere, la sediul facultății de pe strada Pitar Moș nr. 7-13, o declarație pe propria răspundere care să ateste acest fapt.
ADMITERE IULIE 2025

6 – 15 IULIE: ÎNSCRIERI

Etapa 1 (online): preînscriere pe platforma admiterii (AICI)
Etapa 2 (fizic): depunerea dosarului la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș, sala „British Cultural Studies”, et. 1), program 10:00-14:00

16 – 18 IULIE: PROBE DE CONCURS – programul poate fi regăsit AICI

20 IULIE: REZULTATELE INIȚIALE AICI*

*Pentru Masterul Didactic locurile la buget sunt împărțite în felul următor: 5 locuri la buget pentru Germană și 5 locuri la buget pentru Franceză. Pentru departajare s-a folosit media celor 3 ani de licență.

Rezultatele finale pentru preadmitere pot fi vizualizate AICI

21 – 23 IULIE: CONFIRMĂRI ȘI RETRAGERI

Program
Lu, Ma, Mi: 10:00-14:00

Confirmarea locului se efectuează online – prin completarea FORMULARULUI – dacă și numai dacă dosarul dv. conține toate actele necesare în original. În caz contrar, trebuie să vă prezentați la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș) cu actele în original, pentru completarea dosarului.

Confirmarea locului este însoțită de semnarea contractului de studii (online – sau fizic) și de achitarea taxei de înmatriculare de 50 RON (online sau la casieria din Pitar Moș cu cardul). Atenție, prin decizia Senatului Universității din București, taxa de înmatriculare este nereturnabilă.

Contractul de studii se descarcă de la acest link, se completează și se semnează în format electronic. Pentru deschidere, completare și semnare folosiți versiunea actuală a Adobe Acrobat.

Dacă v-ați înscris la concursul de admitere cu mai multe opțiuni de programe, trebuie să vă exprimați alegerea pentru fiecare dintre ele. 

Retragerea definitivă din admitere se efectuează exclusiv online – prin completarea FORMULARULUI – dacă nu aveți acte originale în dosar. În caz contrar, trebuie să vă prezentați în persoană la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș).

CONTACT

În perioada admiterii, ne puteți contacta la adresa master@lls.unibuc.ro.

 

 
PREADMITERE MAI 2025

ATENȚIE! Preadmiterea se organizează pentru următoarele programe, cu aceleași condiții de admitere (vezi AICI):

  • Studii culturale slave: Rusia şi ţările slave din Europa Centrală şi de Est (20 locuri la buget + 20 locuri cu taxă)
  • Studii religioase. Texte şi tradiţii (20 locuri la buget + 10 locuri cu taxă)
  • Digitalizarea în științe umaniste (14 locuri la buget + 11 locuri cu taxă)
  • Master de studii hispanice (14 locuri la buget + 11 locuri cu taxă)
  • Spaţiul islamic: societăţi, culturi, mentalități (20 locuri la buget + 10 locuri cu taxă)
  • Traductologie latino-romanică – italiană, neogreacă, portugheză, filologie clasică (20 locuri la buget + 10 locuri cu taxă)

Pentru mai multe informații legate de procesul de preadmitere, puteți consulta ghidul de preadmitere AICI.

ATENȚIE! Locurile obținute în urma concursului sunt rezervate doar pentru candidații care au promovat deja sau vor promova examenul de licență cel târziu în sesiunea iunie-iulie 2025.

CALENDAR

5-14 MAI 2025: ÎNSCRIERI ONLINE pe platforma admiterii (AICI)

19-23 MAI 2025: PROBE DE CONCURS – planificarea probelor (AICI)

26-27 MAI 2025: AFIȘAREA REZULTATELOR INIȚIALE AICI

11-12 IULIE 2025: CONFIRMAREA LOCULUI ȘI DEPUNEREA DOSARULUI (fizic) – la Comisia centrală de admitere (Pitar Moș, sala „British Cultural Studies”, et. 1), program 10:00-14:00
ATENȚIE! Confirmarea locului presupune și plata unei taxe de confirmare de 50 RON (se poate achita cu cardul, în sediul facultății) și semnarea unui contract provizoriu de studii.

 

CONTACT

În perioada admiterii, ne puteți contacta la adresa master@lls.unibuc.ro.

ACTE NECESARE

În cazuri excepționale, candidații care nu se pot prezenta în intervalul de înscrieri din motive obiective (restricții de călătorie, auto-izolare, carantină etc.), pot contacta comisia de admitere prin e-mail (master@lls.unibuc.ro) pentru a primi instrucțiuni suplimentare.

DOSARUL DE ÎNSCRIERE
Dosarul de înscriere trebuie să conțină următoarele acte:
1. fișă tip de înscriere (se generează la înscriere, din platformă, în momentul validării dosarului de către Comisia centrală);
2. trei fotografii 3/4 cm (cu numele trecut pe verso);
3. adeverință medicală tip, din care să rezulte că este apt pentru facultatea la care candidează (valabilitate 30 de zile);
4. chitanță de plată a taxei de înscriere de 300 RON/program la concursul de admitere în conformitate cu taxele aprobate de Senatul Universității din București;
5. (dacă este cazul) acte justificative pentru scutirea de taxă;
6. diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în original, copie legalizată sau copie certificată cu originalul;
7. diploma de licență în original / adeverință de licență pentru promoția 2024 sau copie legalizată / copie certificată conform cu originalul, însoțită de o adeverință din care să rezulte unde se află originalul;

Diplomele se aduc în original, dacă au fost emise, cu excepția cazului în care originalul este în evidența unei alte facultăți, caz în care se aduce o copie legalizată și o adeverință în acest sens.

8. documentul de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României eliberat conform legislației în vigoare la momentul întocmirii (dacă este cazul);
9. B.I./C.I./pașaport în copie simplă;
10. certificatul de naștere, în copie legalizată sau certificată conform cu originalul;
11. (dacă este cazul) certificat de căsătorie, copie legalizată sau copie certificată conform cu originalul;
12. (dacă este cazul) declarație pe proprie răspundere dacă anterior candidatul a absolvit un program de masterat la buget.

ATENȚIE! Actele solicitate în original (diplomele de studii / adeverințele care țin locul acestora până la emitere) trebuie depuse la dosar în original pentru toți candidații care doresc să ocupe un loc bugetat. În caz contrar, candidații respectivi nu vor putea confirma decât locuri cu taxă.

DOCUMENTE PROBĂ DE CONCURS
Orice document prevăzut ca probă de concurs (detalii AICI) se va încărca ONLINE la înscrierea pe platforma admiterii. Accesul la platformă este permis din data de 5 septembrie, ora 00:00 până la data de 11 septembrie, ora 15:00.

ATENȚIE! Candidații care nu vor transmite materialele solicitate ca probă de concurs până la finalul perioadei de înscrieri vor fi considerați absenți la proba respectivă.

DOCUMENTE SCUTIRE TAXĂ DE ÎNSCRIERE LA ADMITERE

Scutirile de taxă li se acordă numai candidaților cu vârsta sub 26 de ani.
Candidații etnici sunt scutiți de taxa de admitere, conform OM 4107/2018.
Copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat, precum și cei proveniți din familii monoparentale sunt scutiți de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învățământul superior.

Candidații care solicită scutire de taxă de înscriere la concursul de admitere vor prezenta unul din următoarele documente:
• cópii legalizate / certificate conform cu originalul după certificatele de deces ale părinților
• adeverinţe de la casa de copii (în cazul celor aflaţi în această situaţie)
• adeverințe din care să rezulte calitatea de personal didactic, în activitate, a susținătorilor legali
• în cazul familiilor monoparentale (candidatul are sub 26 de ani și este în întreținerea unui singur părinte), aceste documente sunt, după caz: ♦ certificatul de naștere al candidatului (tatăl nedeclarat); ♦ hotărâre judecătorească (părinte dispărut / în sistemul penitenciar); ♦ hotărâre judecătorească de divorț (doar pentru custodie exclusivă!); ♦ declarație pe propria răspundere la notar că părinții nu au fost niciodată căsătoriți sau că unul din părinți nu participă la îngrijirea candidatului (în cazul divorțurilor cu custodie comună).

ATENȚIE! Prin copie conform cu originalul se înțelege prezentarea unei copii simple (xerox) și a originalului documentului respectiv la înscriere. Personalul Facultății de Limbi și Literaturi Străine va verifica autenticitatea copiei care rămâne la dosar, originalul fiind păstrat de candidat.

TAXE

Taxa de admitere este de 300 RON/program și se achită direct în aplicația de preînscriere, online (AICI) sau la facultate (DOAR CU CARDUL, nefiind posibilă plata în numerar), în timpul programului de înscrieri. Plata în numerar este posibilă doar la Casieria Universității din București, campusul Panduri (detalii AICI).

ATENȚIE! Taxa de admitere se plătește pentru fiecare program la care se înscrie candidatul.

Scutirile de taxă li se acordă numai candidaților cu vârsta sub 26 de ani.

Candidații etnici sunt scutiți de taxa de admitere, conform OM 4107/2018.

Candidații care solicită scutirea de la taxa de admitere vor prezenta unul din următoarele documente:

  • cópii legalizate / certificate conform cu originalul după certificatele de deces ale părinților
  • adeverinţe de la casa de copii (în cazul celor aflaţi în această situaţie)
  • adeverințe din care să rezulte calitatea de personal didactic, în activitate, a susținătorilor legali
  • în cazul familiilor monoparentale (candidatul este în întreținerea unui singur părinte), aceste documente sunt, după caz: ♦ certificatul de naștere al candidatului (tatăl nedeclarat); ♦ hotărâre judecătorească (părinte dispărut / în sistemul penitenciar); ♦ hotărâre judecătorească de divorț (doar pentru custodie exclusivă!); ♦ declarație pe propria răspundere la notar că părinții nu au fost niciodată căsătoriți sau că unul din părinți nu participă la îngrijirea candidatului (în cazul divorțurilor cu custodie comună).


Taxa anuală de școlaritate
(în cazul ocupării unui loc cu taxă) pentru seria 2025-2027 este de 5250 RON. Cuantumul se indexează anual în raport cu rata inflației.