Burse acordate 2024-2025
COMISIA FACULTĂȚII DE LIMBI STRĂINE DE ACORDARE A BURSELOR A HOTĂRÂT URMĂTOARELE CRITERII PENTRU BURSELE DE PERFORMANȚĂ:
1. Anul I Licență – vor beneficia cei admiși cu medii între 9,90 – 10 (olimpicii sunt considerați ca fiind admiși cu media 10);
2. Anul II și III Licență – vor beneficia cei cu medii între 9,30 – 10 în anul anterior de studii;
3. Master Anul 1 – se vor acorda 2 burse / program în ordinea mediei de admitere, criteriile de departajare fiind următoarele: a. Media examenului de licență; b. Media celor trei ani de studii; Lista poate fi consultată AICI;
4. Master Anul 2 – vor beneficia de burse cei care au avut medii între 9,70 – 10 în anul anterior de studii (acolo unde nu există promovați cu aceste medii, comisia a decis acordarea unei burse: MEFIC – 9,06 și MTSST – 2 burse 9,65);
5. Masteratul Didactic – masteranzii acestui program trebuie să se prezinte la Secretariat în zilele de 19, 20, 21 noiembrie 2024, în timpul programului de lucru cu publicul, pentru a depune declarațiile de acceptare a bursei și extras cu contul IBAN.
STUDENȚII / MASTERANZII TREBUIE SĂ DEPUNĂ PERSONAL DECLARAȚII DE ACCEPTARE A BURSEI DE PERFORMANȚĂ (disponibilă AICI sau în format fizic la secretariat) ÎN ZILELE DE 19, 20, 21 NOIEMBRIE 2024, ÎN TIMPUL PROGRAMULUI DE LUCRU CU PUBLICUL, ALTFEL NU VOR BENEFICIA DE ACEASTĂ BURSĂ
BURSE SOCIALE – TABELUL CU BENEFICIARI A FOST AFIȘAT AICI. OBSERVAȚII:
- Studenții apar în listă codificat, cu numărul matricol. Acesta poate fi consultat în carnetul de student;
- Venitul net / membru de familie luat în calcul este cel rezultat în urma verificărilor în platforma ANAF (PatrimVen);
- Bugetul pentru burse a permis acordarea a 385 de burse sociale, până la venitul net / membru de familie maximum 1855 RON.
Lista dosarelor respinse (pentru nerespectarea metodologiei sau din cauza epuizării fondurilor) poate fi consultată AICI.
CONTESTAȚIILE SE POT DEPUNE ÎN ZILELE DE 12 ȘI 13 NOIEMBRIE LA SECRETARIAT ÎN TIMPUL ORELOR DE PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL.
- Rezultatul contestațiilor poate fi consultat AICI.
Orice tip de bursă se suspendă din semestrul al II-lea dacă studentul/masterandul nu a acumulat 15 credite ECTS în semestrul I, cu excepția studenților beneficiari ai mobilităților obținute prin Universitatea din București care sunt nevoiți să înceapă mobilitatea înaintea finalizării sesiunii de examene din iarnă.
Contestațiile se depun fizic în timpul programului cu publicul atât la secretara-șef Raluca Hassan, cât și la secretara de an.
Documente necesare
I. Pentru bursele de performanță nu este necesară cererea de solicitare a bursei, se vor depune declarația de acceptare și extrasul de cont, doar după publicarea mediilor minime, perioada va fi anunțată curând.
II. În cazul burselor medicale – studentul trebuie să aducă toate documentele care să dovedească să se încadrează în această categorie: certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte
evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin. (9) lit. b) din Ordinul de Ministru 6463/2023.
III. Documente bursă socială pentru studenții sub 26 de ani*, promovați și a căror familie nu realizează pe ultimele 12 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim pe economie (2363 RON/lună), se depun la secretariatul facultății, în timpul programului cu publicul (nu se acceptă cererile de bursă trimise pe e-mail), până la 31 octombrie 2024 (inclusiv):
- Declarație pe propria răspundere (student) – disponibilă mai jos;
- Acorduri prelucrare date (student + membri de familie) – disponibile mai jos;
- Extras de cont (student);
- Copie CI/BI (student + membri familie);
- Copii certificate de naștere pentru frații sau surorile din sistemul preuniversitar sau universitar la zi și adeverință de elev/student la unitatea de învățământ;
- De la părinții salariați – adeverință de salariu cu veniturile nete pe ultimele 12 luni și o adeverință ANAF din care să reiasă dacă au alte venituri;
- De la părinții care nu sunt salariați – declarație (notarială) că nu au obținut venituri în ultimele 12 luni și se vor depune obligatoriu acordurile pentru prelucrarea datelor pentru membrii de familie respectivi; ATENȚIE! Dacă la verificarea în baza de date ANAF se descoperă un fals în declarații, dosarul pentru bursă socială va fi descalificat!
- De la părinții pensionari – talon pensie ultimele 12 luni, taloanele se depun indiferent de sumă;
- Certificat de divorț, dacă este cazul, și dovada plății pensiei alimentare;
- Ancheta socială pentru studenții români care au un părinte, sau ambii, la muncă sau domiciliați în străinătate;
- Alte declarații notariale (de exemplu: în cazul unui student care provine din familie monoparentală și care nu are legătură cu părintele înstrăinat, acesta poate da o declarație că nu este întreținut și nu are nicio legătură cu părintele înstrăinat).
Studenții străini trebuie să aducă aceleași acte ca studenții români – dovada veniturilor nete și a numărului membrilor familiei din ultimele 12 luni. Dacă nu sunt în limba română, acestea trebuie să fie în engleză sau franceză, sau trebuie să fie traduse în română de un traducător autorizat.
*Studenții cu vârsta între 26 și 35 de ani promovați vor urmări lista de mai sus doar în ceea ce privește veniturile personale și cele ale persoanelor în întreținere (soț/soție/copii) și care nu realizează pe ultimele 12 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim pe economie (2363 RON/lună), în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Studenții cu vârsta peste 35 de ani nu sunt eligibili pentru bursele sociale, conform prevederilor legale.
Tipizate: Declarație pe propria răspundere / Acord prelucrare date (student) / Acord prelucrare date (membru de familie)