Selectează o Pagină
Ridicare adeverințe de licență/disertație

Adeverințele de licență/disertație sunt gata pentru următoarele programe: LMA, Filologie, Studii Culturale (doar de la Studii Americane), Traducători, Master (doar programele: CLOE, MDH, MTLR, MTTLC, SIL, SCB, MSFF, MSTAM, MSEA, MTSST, MTLR, MEFIC) și se pot ridica în timpul programului de la secretariat (detalii AICI).

ATENȚIE! Cei care își ridică adeverințele trebuie să aducă 2 fotografii 3/4 (pe hârtie fotografică) și o folie de plastic transparentă A4. Studenții promoțiilor anterioare (cu excepția promoției 2025) trebuie să aducă și următoarele documente: copie legalizată a certificatului de naștere (sau original și copie simplă), copie legalizată a diplomei de Bacalaureat (sau original și copie simplă), act de identitate copie simplă, dacă nu le-au adus deja la înscriere.

A patra examinare la finalul studiilor (2025)

ATENȚIE! Având în vedere noile schimbări de metodologie la nivel național, începând cu anul 2026 va fi reintrodusă lucrarea de licență, împreună cu examenele de finalizare a studiilor. În acest context, Consiliul Facultății a decis, excepțional și doar pentru studenții din anul terminal, 2024–2025 (anul III Licență), acordarea unei a patra examinare pentru studenții care au rămas cu o singură restanță la finalul parcursului academic cu posibilitatea susținerii examenului de licență în septembrie 2025. A patra examinare se va desfășura în perioada 1-2 septembrie 2025. Intervalul exact de examinare va fi stabilite împreună cu domnii și doamnele profesori în perioada menționată.

Înscrierea pentru examenul de licență, în perioada 28 august – 2 septembrie 2025, se poate face înainte de a se afla nota restanței, iar în cazul nepromovării acesteia, înscrierea la examenul de licență va fi considerată nulă.

Studenții care nu au completat cererea în intervalul 14-18 iulie 2025 nu vor putea susține restanța în septembrie și nici examenul de licență.

Pentru a patra examinare trebuie plătiă o taxă de 100 RON. Conturile unde poate fi făcută plata pot fi găsite AICI.

Înscrieri

Înscrierea la licență/disertație are loc în perioada 28 august – 02 septembrie, până la ora 12:00 (online, toți studenții care au adrese instituționale funcționale!) SAU 01-02 septembrie (fizic, studenții din promoțiile anterioare care nu au adrese instituționale funcționale) în timpul programului cu publicul:

PERSOANELE ÎNSCRISE ONLINE NU TREBUIE SĂ SE ÎNSCRIE ȘI FIZIC!!

  • ONLINE: formular disponibil AICI în perioada 28 august – 02 septembrie (formularul va fi disponibiI pe 28 august până la data de 2 septembrie, ora 12:00). Formularul se va completa folosind adresele de e-mail instituționale (din platforma Office 365 – mai multe informații AICI pentru studenții promoției 2025 – inclusiv reînmatriculări și semestre de grație). ACTELE NECESARE vor fi aduse la ridicarea adeverinței de licență/disertație, când absolvenții vor semna documentele necesare pentru emiterea diplomei.

SAU, în mod excepțional, fizic, la secretariat, în timpul programului cu publicul:

  • FIZIC (în timpul programului secretariatului) cu ACTELE NECESARE în intervalul 01-02 septembrie – doar pentru persoanele care nu se pot înscrie online (ex. promoții anterioare care nu au adrese instituționale)!! Persoanele care se înscriu fizic pentru susținerea disertației sau licenței la studii culturale vor transmite lucrarea, raportul de similitudini (vezi mai jos) și declarația de originalitate prin e-mail la adresa suport@lls.unibuc.ro.

PERSOANELE ÎNSCRISE ONLINE NU TREBUIE SĂ SE ÎNSCRIE ȘI FIZIC!!

Depunerea lucrărilor de licență (pentru studii culturale) și disertație va avea loc prin același formular, varianta încărcată fiind transmisă automat către comisii și fiind considerată cea finală. NU se va putea reveni asupra fișierului încărcat prin formular. Fișierul va fi încărcat exclusiv în format PDF (documentele pot fi salvate ca PDF din majoritatea programelor de editare sau convertite cu ajutorul unor programe dedicate ex. Adobe Acrobat). Lucrările se vor depune în format fizic, la susținere, într-un singur exemplar.

Pentru înscriere, este necesar să completați și formularul de tip exit-survey al Universității din București (disponibil AICI) și să salvați documentul rezultat într-un fișier PDF (folosiți funcția print – > print to PDF). Acest document va fi încărcat în formularul de înscriere sau va fi imprimat și adus la înscriere!

În cazul lucrărilor de licență (pentru studii culturale) și disertație în formular se va încărca declarația de originalitate (poate fi descărcată AICI), semnată atât de student cât și de cadrul didactic coordonator, fie imprimată, semnată și scanată, fie online – documentele pot fi semnate fără imprimare, folosind funcția Fill & Sign din Adobe Acrobat Reader (mai multe informații AICI) sau alte aplicații similare – inclusiv pe dispozitive mobile (aplicația Adobe Fill & Sign).

ATENȚIE! Începând cu 2024, în plus, va fi încărcat și raportul de similitudini din aplicația Turnitin, emis de către profesorul coordonator, integral sau doar prima pagină. Studenții care susțin lucrări de licență sau disertație trebuie să primească acest raport de la profesorul coordonator și să-l încarce în formularul de înscriere.

În atenția absolvenților promoțiilor anterioare anului 2025!

Actele necesare vor fi preluate din dosarul studentului, dacă nu au fost ridicate. Lista actelor poate fi consultată AICI. Persoanele care și-au ridicat actele la absolvire sunt rugate să le aducă la ridicarea adeverințelor, unde vor semna documentele necesare pentru emiterea diplomei și vor aduce două fotografii 3/4 (pe hârtie fotografică).

Pentru înscriere, absolvenții promoțiilor anterioare, care nu mai au adresele instituționale active, sunt sfătuiți să facă înscrierea la secretariatîn timpul programului.

Absolvenții care au susținut deja în sesiunile anterioare toate probele prevăzute în acest an (examene scrise pentru Filologie și LMA, examene scrise și orale pentru Traducători, lucrarea de licență pentru Studii Culturale) și doresc să solicite numai echivalarea probelor susținute anterior se vor înscrie doar fizic, în intervalul de înscriere, în timpul programului de lucru cu publicul.

În atenția absolvenților Facultății de Litere (LLR-LLS) care doresc să susțină lucrarea de licență la specializarea B: înscrierea se face conform procedurilor Facultății de Litere (detalii pe https://litere.ro/).

Orice probleme tehnice vor fi semnalate la adresa de email suport@lls.unibuc.ro. Mesajul trebuie să conțină, obligatoriu, următoarele: date de identificare (nume, CNP, secție absolvită), promoția (curentă – 2024 sau o promoție anterioară) și un screenshot sau o poză a mesajului de eroare.

TAXA DE REPETARE A EXAMENULUI DE LICENȚĂ – 300 RON / PROBĂ, ÎNCEPÂND CU A TREIA REPETARE (examenele formează o singură probă, taxa se plătește indiferent dacă se repetă un examen sau toate) – această taxă se plătește la casieria Universității din București (campus Panduri) sau prin bancă, în contul facultății (detalii AICI). Dovada plății se încarcă în formularul de înscriere sau se aduce la înscrierea la secretariat.

Calendar

ATENȚIE! La probele examenului de licență accesul se face în baza unui act de identitate (C.I. sau carnet / legitimație de student)!!

DOMENIUL DE LICENȚĂ: LIMBĂ ȘI LITERATURĂ

  • LIMBA ȘI LITERATURA A – Examen scris – 4 Septembrie, ora 9:00
    • Franceză – sala 218, Edgar Quinet
    • Italiană – catedră, Edgar Quinet
    • Spaniolă – sala 307, Edgar Quinet
    • Portugheză – sala 310, Edgar Quinet
    • Filologie Clasică – catedră, Edgar Quinet
    • Neogreacă – sala 414, Edgar Quinet
    • Engleză – sala Subsol 1, Pitar Moș
    • Germană – sala 10, Pitar Moș
    • Neerlandeză + Suedeză – sala 8, Pitar Moș
    • Arabă + Turcă – sala Sibawayh, Pitar Moș
    • Chineză – sala 3, Transilvaniei
    • Japoneză – sala 9, Pitar Moș
    • Rusă – cabinet, Pitar Moș
    • Maghiară – catedră, Pitar Moș
    • Rromani – catedră, Pitar Moș
    • Polonă – cabinet, Pitar Moș
    • Ucraineană – cabinet, Pitar Moș
  • LIMBA ȘI LITERATURA B – Examen scris – 8 Septembrie, ora 9:00
    • Franceză – sala 218, Edgar Quinet
    • Italiană – catedră, Edgar Quinet
    • Spaniolă – sala 317, Edgar Quinet
    • Filologie Clasică + Latină – catedră, Edgar Quinet
    • Portugheză – sala Portugal, Edgar Quinet
    • Română – sala 414, Edgar Quinet
    • Engleză – Emerson, Pitar Moș
    • Germană – sala subsol 1, Pitar Moș
    • Rusă – cabinet, Pitar Moș
    • Hindi – cabinet, Pitar Moș
    • Coreeană – cabinet, Pitar Moș
    • Neerlandeză + Suedeză – sala 8, Pitar Moș
  •  

STUDII CULTURALE (Studii Americane și Studii Iudaice)

  • SUSȚINEREA LUCRĂRII – 5 Septembrie, ora 9:00 (St. Americane – Plante, St. Iudaice – sala 26)

DOMENIUL DE LICENȚĂ: LIMBI MODERNE APLICATE – TRADUCERE ȘI INTERPRETARE

  • ENGLEZĂ SCRIS – 5 septembrie – sala L3, Pitar Moș, ora 8.00
  • FRANCEZĂ SCRIS – 8 septembrie – sala 310, Edgar Quinet, ora 9.00
  • GERMANĂ SCRIS – 3 septembrie – Emerson, Pitar Moș, ora 9.00
  • ITALIANĂ SCRIS – 10 septembrie – sala 403, Edgar Quinet, ora 9.00
  • SPANIOLĂ SCRIS – 10 septembrie – sala 405, Edgar Quinet, ora 9.00
  • ENGLEZĂ ORAL – 6 septembrie – sala L3 + Simultană, Pitar Moș, ora 10.00
  • FRANCEZĂ ORAL – 9 septembrie – sala 404, Edgar Quinet, ora 12.00
  • GERMANĂ ORAL – 4 septembrie – sala Subsol 2, Pitar Moș, ora 9.00
  • ITALIANĂ ORAL – 11 septembrie – sala 403, Edgar Quinet, ora 9.00
  • SPANIOLĂ ORAL – 11 septembrie – sala 405, Edgar Quinet, ora 9.00

DOMENIUL DE LICENȚĂ: LIMBI MODERNE APLICATE – LIMBI MODERNE APLICATE

  • LIMBA A ENGLEZĂ SCRIS– 4 Septembrie, ora 9:00, sala MLK, Pitar Moș
  • LIMBA B SCRIS – 8 Septembrie, ora 9:00:
    • Franceză – sala 404, Edgar Quinet
    • Italiană – sala 403, Edgar Quinet
    • Spaniolă – sala 405, Edgar Quinet
    • Germană – sala subsol 2, Pitar Moș
    • Croată + Slovacă – cabinet, Pitar Moș
  • DREPT + ECONOMIE SCRIS – 6 Septembrie, ora 9:00, sala Sub 1, Pitar Moș

 

Lucrările de disertație se vor susține în perioada: 4-12 septembrie, programul se află AICI.

Cererea pentru contestații la examenele scrise se poate regăsi AICI.